úterý 18. května 2010

Nákupní seznam

Znáte tu situaci, kdy doma několik minut strávíte sepisováním nákupního seznamu, zapíšete si už skoro všechno, ale jakmile se vrátíte z obchodu, zjistíte, že jste přeci jen na něco zapoměly?

Na tuto schopnost nevzpomenout si na něco důležitého jsem pro sebe našla našla řešení: udělejte si univerzální seznam věcí které kupujete pravidelně například jednou týdně. Z tohoto seznamu pak vyšktnete položky, které nechcete a případně připíšete nějaké další, které na seznamu nejsou.

Dnes mám dokonce seznamy dva - jeden pro ty malé každodenní nákupy a druhý pro nákupy velké, které dělám jednou za čas se svým partnerem. Tato metoda se mi velice osvědčila. Když jdu na nákup stačí rychle projít zásoby se seznamem v ruce a vyškrtnout co nepotřebuji. Pokud si průběhu vaření nebo úklidu vzpomenu, že je nutné přikoupit něco dalšího, jednoduše to připíšu na seznam, který mám připravený po ruce.

Seznamy mám vytvořené v excelu, kam dopisuji věci, které jsem zatím nekupovala, ale začala jsem je používat. A jednou za čas seznam vytisknu. Na A4 se jich vejde několik. Pak je jen rozstříhnu a uložím do kuchyně. Jednoduché, prosté řešení, které že ušetří mnoho času, ať už výrobou samotného seznamu, nebo tím, že se musím vrátit do obchodu.